zaterdag 20 oktober 2012

Weg met bruine ringen en blauwe vingers


Deze ring heb ik zo een vier maanden geleden gekocht in Londen bij de Forever21.  Na een paar uur was mijn hele vinger blauw geworden, en na twee maanden was de buitenkant rood bruinig gekleurd. Ondanks dat deze ring niet super duur was, vond ik het heel jammer en zonde. Ik weet zeker dat jullie dit probleem herkennen, want de meeste 'nep' sieraden (met name ringen) verkleuren na een tijdje. Jammer! Gelukkig is er een simpele manier om je ringen langer mee te laten gaan, lees mee hoe je met top coat je ringen redt en minder snel smurfen vingertjes krijgt!

Het enige wat je nodig hebt is top coat, en je ring natuurlijk. Je top coat mag cheap, snel drogend, verhardend, super expensive, anything zijn, zolang het maar geen matte coat is! Ik laat jullie zien hoe ik mijn nieuwe ringen van de primark insmeer met de coat:

 Zoals je kunt zien is de ring heel dun, daardoor is het moeilijk om hem in te smeren terwijl die ligt. Ik zelf vind het fijner om 'liggend' te smeren, maar als die niet werkt voor jou kan je hem het beste zo aan de steen vast houden en dan te werk gaan met je andere hand:





Zorg dat je kwastje rijkelijk onder de top coat zit, je wilt namelijk geen stroperige strepen op je ring. Ga zachtjes langs de ring met het kwastje, zodat als er nagellak drupt het niet op de ring komt maar op je onderstukje. Ik heb het kwastje twee keer in het potje moeten dippen om de ring een onzichtbaar laagje bescherming te geven. Door dit laagje verkleurt je ring niet naar een bruin kleurtje.


Tegen blauwe vingers breng je ook aan de binnenkant een laagje aan. Ik merkte dat de binnenkant een ring veel stroever is dan de buitenkant, dus had ik meer top coat nodig. Iets te veel, want zoals je ziet begon het aan de linker kant een beetje te druppelen. Pas dus op dat je niet te veel gebruikt, het is moeilijk om resten weg te halen zonder 'deukjes' in je ring te maken! 


 Laat ze drogen op een papiertje, en til ze af en toe op zodat ze niet vast blijven plakken. En klaar zijn je anti blauwe vingers en bruine randjes ringen!


xoxo
Masja

10 opmerkingen:

  1. Handige tip die ik zeker zal toepassen, want ik haat het altijd die blauwe vingers en bruine randjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handige tip! Kan me vroeger nog wel herinneren dat ik wel eens een blauwe vinger had dankzij zo een ring haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ideale tips! Vind je blog erg leuk en ik ben je met bloglovin gaan volgen, hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kende deze al, maar zelfs als ik dit doe werkt het niet! haha!

    xo
    MariekeMaria.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handig! Dit heb ik echt altijd! Leuke post :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt? Hmm misschien moet je meerdere laagjes aanbrengen? Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kende de tip al! Ik doe dit ook altijd met mijn ringen, maar dan lak ik de steen zodat deze minder snel losgaat!
    Bedankt voor je reactie, ik ben je ook gaan volgen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe dit ook zodra ik last krijg van blauwe vingers.. Eigenlijk kan ik het beter voor die tijd al doen..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super handig! Zou er zelf niet opgekomen zijn, al heb ik wel vaak met het probleem te maken. Dan koop je een super mooie maar goedkope ring en dan kan je hem na een paar maanden alweer wegdoen.

    BeantwoordenVerwijderen