maandag 1 oktober 2012

It's Autumn!


Herfst, het is meestal het meest duistere vooruitzicht wat we hebben in de zomer... Brr herfst. Ah bah, herfst. We tellen de laatste dagen zomer, voor zover die nog in dit landje als zomer tellen, en met een lang gezicht worden we wakker op de eerste dag van oktober. De maand die, volgens mij, officieel zegt: Het is herfst. Waarom vinden we de herfst zo een vreselijk verschijnsel? Simpel, omdat het na de zomer komt. Tja, wie vind het leuk om te bedenken dat over een paar weken school/werk weer begint, kou en korte nachten, terwijl die op het strand ligt te genieten van de zon en de vakantie? Niemand dus. Maar zo moeten we niet denken! Alleen omdat de herfst misschien minder geliefd is dan de zomer betekent niet dat we de herfst meteen horen te haten. Ik zelf houd van de herfst, de kleuren, de gezelligheid, de kleding... Ik vind het prachtig om naar buiten te kijken en de bomen langzaam oranje geel te zien worden! Daarom deel ik vandaag een paar prachtige herfst foto's die ik heb gevonden  op internet. En als je dan nog niet overtuigd bent, zet ik speciaal voor jullie op een rijtje waarom ik de herfst zo heerlijk vind. Later op de week zullen er ook een aantal autumn-inspired ooglooks en outfits voorbij komen, met de herfst kleuren van dit jaar.
Le pics:

















Why I love autumn:
  • De kleuren, buiten dat het de bomen zo prachtig maakt, schijnen geel en geel tinten energie gevende kleuren te zijn, dat geloof ik best want het zien van de foto's hier boven geeft me al een power boost!
  • De mode veranderd, meer kleding om aan te doen, meer variatie. In de zomer ben ik meestal vrij makkeljk, maar de herfst geeft toch meer keuzes qua kleding.
  • Het doorbladeren van alle nieuwe fall-2012 krantjes en folders. Heerlijk, krijg altijd zin in de herfst bij het zien van de nieuwe kleding. Alle folders komen meestal rond dezelfde tijd en maak er dan altijd een speciaal 'moment voor mezelf' van en dan lees ik ze allemaal door, haha!
  • Halloween! Waarschijnlijk vieren niet veel mensen dit, maar ik wel! Ten eerste woon ik in een buurt met heel veel kindjes die elk jaar traditioneel langs de deuren komen. Ik spreek ook elke halloween met mijn twee beste vriendinnen af en dan eten we ons vol aan snoep en kijken we griezel films. Erg old school, maar wel super gezellig!
  • De frisheid die herfst met zich mee neemt, klinkt gek haha. Ik heb een hekel aan het 'warme zomer weer' in Nederland. Het is klam, benauwd en zweterig. De kou geeft me altijd veel meer energie.
  • Avondeten terwijl het donker is. Ik vind het avond eten gezelliger en het scheidt zich echt af van de lunch als er lichtjes aan gaan en het buiten donker is.
  • Het kraken van de blaadjes wanneer je er op staar.
  • Thee drinken. In de zomer dronk ik ook wel eens thee, maar ik nam veel liever een verfrissend drankje. In de herfst drink ik bijna nooit frisdrank, ik neem veel liever thee! Samen met mijn moeder slaan we verschillende smaken thee in, en elk jaar krijgt de thee doos zo een eigen, speciale kruidige geur. Een geur die bij mij centraal staat aan de herfst.
  • Officieel ben ik jarig in de herfst, op 24 november. Meestal is het rond die tijd voor mij al winter, maarja for the record :p 
  • In het park wandelen. Ik ben niet zo van wandelen, dan nor eerder hardlopen om mijn dikke benen te temmen, maar tijdens de herfst heeft het bos of het park iets magisch, elke boom veranderd in een andere kleur sommige lijken op elkaar, anderen staan super erg van elkaar af met roze en gele kleuren, super mooi!
Happy Autumn!
xoxo
Masja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten