woensdag 18 juli 2012

Let's get healthy: easy zalm wraps


Al een tijdje zoek ik naar recepten voor gzonde tussendoortjes/lunches die écht lekker zijn. Met echt lekker bedoel ik dat je er van door wilt eten (zonder schuldgevoel!), en ze niet alleen lekker (moeten) smaken omdat ze gezond zijn. Vandaag heb ik twee recepten uitgeprobeerd met zalm en ik heb mijn zoektocht al deels voltooid! Mijn ouders, vried en ik hadden deze berg in no time op ;)

Nu het zomervakantie is doe ik allemaal leuke dingen, en het stomme is dat leuke dingen doen meestal gepaard gaat met 'gezellig' een (ongezonde) snack er bij. Dit merk ik niet alleen aan mijn lichaam dat minder fit wordt, maar vooral aan mijn huid! Eten slaat echt heftig in op mijn huid, het is meteen zichtbaar of ik gister naar de patat zaak ben gegaan of mijn moeders spruitjes heb opgegeten... Tot teleurstelling van mijn moeder. Nee, grapje. Maarja, gezonder eten en leven dus. Hier zijn de recepten:

De kleine rolletjes (tussendoortjes)
Nodig:
-Volkoren Wraps
-Pakje gerookte zalm
-Pakje Philedelphia (Light, of course)
-Zakje dille

How to:
Snijd de dille in kleine stukjes. Neem wat philedelphia (ong. 3 eetlepels) en mix dit met zo'n 3 theelepels dille, de groene stukjes dille moeten zichtbaar zijn door de philedelphia. Is dat niet het geval, voeg wat dille toe. Is de philedelphia groen? Extra philedelphia. Sorry, de wraps heb ik op gevoel gemaakt dus precieze verhoudingen weet ik niet uit mijn hoof, maar iets te veel of te weinig dille/Philedelphia kan geen kwaad.Smeer nu het mengsel over de wrap, lekker dik. Leg er nu een paar plakjes zalm op. Rol de wrap op en snijd hem in kleine stukjes.

De grote wraps (lunch)
Nodig:
-Pak volkoren wraps
-Pakje gerookte zalm
-Pakje rucola sla
-Honing
-Mosterd
-Zout
-Peper

How to:
Neem één eetlepel honing en één eetlepel mosterd, mix dit en voeg een heel klein beetje zout en peper toe. Verspreid een kleine hoeveelheid van de honing mosterd saus over de wrap. Leg een paar plakjes gerookte zalm in de wrap, niet teveel (ik had íéts te veel gedaan...). Leg nu in het miden wat rucola sla en giet de honing mosterd saus over heen. Rol de wrap goed strak op en snijd in twee stukken (twee stukken als je small size wraps hebt, drie stukken bij de grotere). You're done!

xoxo 
Masja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten